Sunday 19 May 2013

Nasi Kerabu

Today. dengan langkah kaki yang sangat laju, aku menuruni tangga untuk pergi ke universiti yang tercinta.
dipendekkan cerita, aku pergi bukan kerana apa atau sebab apa
tapi hanya satu kerana dia yang bergelar pensyarah
sebenarnya, aku nie emrupakan manusia yang paling malas untuk keluar rumah melainkan benda itu sangat lah penting.
hehe. sangat-sangat pemalas la.

Setelah sampai dekat bawah tu, panas matahari tersangat la terik. ditambah dengan hiruk-piruk bunyi kereta dan mereka yang bergelar student mana tp perangai entah  apa-apa. tepekik.telolong macam sundal bolong. haiya. padan muka kamu. kan dah kena dengan mulut jahat sorang ni.

Bas ums nie pun satu hal. masa-masa macam nie la juga dia nak buat hal . sharp 11.30 i tunggu sehingga 1.00 petg baru bas muncul. haiya. itu pun berdiri. peluh merenjis dalam badan tidak terkira agaknya. bagaimana agaknay perkhidmatan mereka nie. dan sampai bila haru macam nie. haiya *berapa banyak haiya!*

Berbalik kepada topik bicara hari ini iaitu nasi kerabu ya. this is my first time makan nasi kerabu tauk. selama saya jadi student degree xpernah saya makan nasi biru nie. hehe. .disebabkan oleh rasa lapar yang melampau2 me and 0ne of my student (ranti) order la juga nasi biru nie. itupun dia yang ajak. haiya. mauk xmauk terpaksa la makan. sudah namanya lapar kann. .gasak jak la. hehe.credit to ranti sebab sudi cadangkan mam nasi kerabu nie. thanks ranti :)

Dalam nasi kerabu nie, banyak benda2 ya. ada nenas. ada kubis. ada timun dihiris kecil.ada keropok. ada ikan bilis. ada macm kelapa dikisar. ada ayam dan paling penting ada sambalnya. sedap juga la walaupun inikali pertama saya makan benda biru nie. alhamdulillah. tuhan masih sayangkan kita. masi sudi memberikan kita runag untuk menjamu selera. oleh itu, bersyukur la. kita sangat beruntung jika dibandingkan dengan mereka di luar sana. amin ya rab.

Siap dengan nasi kerabu. hehe. hari nie aku kerja jam 4 petang. jap lagi nak balik umah dan sekarang nie aku menulis dekat megalab dengan suasana yang sunyi sepi. beza la suasana megalab sekarang dengan megalab tiga tahun yang lepas semasa aku menyiapkan ijazah sarjana muda tu. apapun perkhidmatan masih memuaskan bah. amin.

Selamat bekerja cik.writer. walaupun dah boring dengan kerja tersebut, namun hidup mesti diteruskan. duit masi diperlukan . so, pergilah ke tempat kerja anda dengan hati yang terbuka. supaya dapat menjalankan kerja dengan ikhlas dan duitnya pun halal. amin. .salam :)

No comments:

Post a Comment