Thursday 16 May 2013

Selamat Kembali

Setelah sekian lama tidak menemui dirimu wahai blog,
finally i'm back
whatever the reason that i leave u long time ago
i'm sorry k
today, i really miss u my blog
hi. i'm here.
i know u miss me too right.
"just give me a reason"

Saya pada ketika ini telah melanjutkan pelajaran ke tahap yang lebih tinggi *tinggi la sangat*
disebabkan oleh kesusahan dalam mencari pekerjaan pada era globalisasi ini
maka, saya dengan berbesar hati telah menurut perintah si ayah dan pensyarah saya untuk meneruskan pengajian.

Di hari pertama pendaftaran, saya bersama dua sahabat paling kamcing mendaftarkan diri sebagai seorang master student. hebat bunyinya kan. amin
selama seminggu kami bersesi ceramah mengenai master level and etc
after that, kami meneruskan kehidupan masing-masing dengan menjadi partime tutor
disebabkan oleh kekurang bajet ekonomi, maka saya dan sahabat menambah kerja sebagai mcd partimer
sangat tough kehidupan tanpa ihsan dari parents ni
this is my first time.

Genap sebulan melaksanakan dua jenis pekerjaan dalam satu masa, saya baru mengetahui erti hidup yang sebenarnya
bukan mudah untuk hidup di atas kaki sendiri a.k.a BERDIKARI
walaupun kini si ayah hanya mempunyai dua org sahaja (termasuk saya) selepas siblings lain mendirikan rumah tangga, namun saya tidak menjadikan itu untuk terus mengharap beliau memberi monthly money untuk saya
lets free them . .i cant be u'r burden anymore mum & dad. *ceh!! org kita ckp bahasa ibunda british! mati *

Secara jujurnya, hidup tanpa money support from parents adalah sangat tough. really!! i told u.
walaupun begitu, kita kena kuat dalam meneruskan hidup ini.
sampai bila perlu bergantung dengan mereka kan. so girl, sedar la :)

apapun yang kita hadapi, hadapi dengan tenang & mulakan harimu dengan bismillah .amin :)




No comments:

Post a Comment