Wednesday 14 March 2012

trip again :)

Rafflesia Forest Centre + Mahua Waterfall


hai.
bl0gger2 kita sihat?. lama xupdate bel0g. busy sudah bertandang dalam life hari ini. banyak benda yg kena buat. assignment 1 hal. belum masuk bab tesis lagi. pening den :). ari ni pejalanan sgt panjang n jauh. ngeh3
ngada2 kan. jauhh la sgt. kita g tambunan. nak cari bunga rafflesia nie. ada fieldwork. nak cari tempat pelancongan yg boleh dibangunkan. aku bersama 4 sahabatku iaitu enny azam myn n emma memulakan perjalanann dr ums dalam jam 9 mcm 2. bef0re 2 kita beli lagi nasi mbak. laparr deh :)

kami selamat smpai ke destinasi selepas menempuh pejalanan selama dua jam lebih. driver agak penat. smpai sana trus mengisi perut. lapar tahap gaban semua. pastue kita terus menjelajah hutan untuk melihat bunga rafflesia sevara live. sudah lama xjejak hutan. huu. siap kena gegt pacat coz kita pakai selipo jew. pastue xda air. haus bebenar. cian kan. tp alhamdulillah dapa juga lihat bunga 2. bukan semua orang dapat tengok secara live tauk. happy!!

n then kita singgah d mahua waterfall. before that kami singgah dikedai runcit ntah nama apa tue. xingat dah. aku beli smpai 3jenis air. haus sangt kann. alhamdulillah akhirnya basah gak tekak. smpai d waterfall terus g mandi. sejuk gila airnya. buat pertama kali aku rasa air terjun yang betul-betul air terjun. hee. xsmpai 30minit aku terus naik . sejuk bebeno0. smpai merah semua badan. bengkak pun ada. aku memg jenis yang tidak tahan sejuk. pas mandi n mbik3 gambar kita pun besalin n balik.

smpai ums dalam pukul 9 malam macam tue. penat sangat. pas mandi terus tido. ok la bai. :)

No comments:

Post a Comment