Thursday 29 March 2012

Falsafah Cinta :')

hari nie kita bersyukur sebab ada seorg hamba ALLAH spenn kita makann. alhamdulillah!!
walaupunn dalam keadaan yg serba tersumbat segala-galanya. hidung tersumbat. tekak tesumbat tp aku gagahkan juga untuk join the lunch!!. untuk encik fazli: makaseh encik, murah rezeki hari nie. amin.

kesihatan still agak bad. sapa suruh dia tue ndak mauk telan ubat. "serve u right" la bilang omputeh!
heee. penat huga dengar advice kawan-kawan suh minum ubat tp hasilnya sngat mengecewakan.
entah kenapa ndak mauk baik nie sakit. sengaja kali kann supaya aku kurus. ka tanda-tanda org kecewa tahap naga nie. euw!!

sambung balik ya ceriteranya. encik kami nie boleh la dikatakan penasihat cinta. hebatt kann. hee. macam tauk-tauk jak kann encik aku tengah kecewa tetiba dia sentuh bab cinta-cinta nie. falsafah cinta la katakann. banyak juga yg aku dengar. hee. khusyuk sangat mendengar beliau menyampaikan ilmu cintanya . siap dengan pengalaman sekali. aku kagum dengan encik nie. sekali lagi, thanks encik :)

dalam entah berapa jam tue. aku pun xtengok jam tapi lama la juga. sempat siap lunch. kebanyakan cerita encik pasal falsafah cinta. terharu punn ada dengar encik becakap. hebatnya tuhan menciptakan cinta kann.
terima kasih ya rab.

aku paling suka bila encik cakap "redha la dengan kehendakNYA". if dia memang diciptakan untuk kita memg dia la jodoh kita kann. org sekarang becinta lama-lama punn ada yg becerai kann. s0, sapa-sapa yang sudah terjumpa orang yang korang rasa boleh membimbing korang. cepat-cepat la ikat dia. encik tue cakap. betul kann.

0tw mauk pulang. & then tetiba encik tanya aku

encik.F: yan, contohnya sabtu nie ko kawen kann, tapi sampai masanya pengantin lelaki ndak datang. apa yang ko akan buat?".

aku punn tekejut juga. dengan rasa seram-sejuknya aku menjawab.

me: aku redha encik. aku bersyukur. maybe ada yang terbaik daripada dia yang tuhan telah anugerahkann untuk aku. (trep-trep aku redha kann)

& he said "if oneday ko hadapi situasi yang sama, ko mesti buat seperti apa yang ko cakap hari ni. k"

huuu. aku punn mengangguk. biar betul. mampu ka aku??. berfikir sejenakk!!


*hidung tersumbat, kepala meragam & tekak mel0ya. selamat malam. thanks ^_^.

No comments:

Post a Comment