Sunday 20 May 2012

Round2 kk with my lovely family :)

hari ini aku sangat gembira.
semalam my family iaitu bapa, mama, abg, kazen & anak buahku sampai kk
gembiranya aku. walaupun banyak assignmnet yang perlu disiapkan
tapi aku memilih untuk mengutamakan mereka
"family come 1st" like orang puteh said.
i'm right??. ofcourse la kann.

sungguh apa yang berlaku tertulis satu demi satu dalam mindaku ini.
well i have a strong  mind to keep my sweet memory.
before ambik aku d hostel, dorang sempat singgah di umah nenek. .
sanaaaa di telipok & then sempat dibagi makan.
oleh sebab itu, aku sendiri yg kebulur belum makan malam tue.
pastue terus p cari penginapan. yang murah2 jak ya. save budget.
kamii bukan orang senang untuk pengetahuan.
malam tue kami xjalan banyak mana coz hujan kan.
basah. lebat plak tue. so, amik keputusan untuk duduk bilik jak.
lagipun family penat. 6 jam plak dalam kereta kan.
pas mandi-mandi semua bapa suh abang p beli makanan.
dek kerana kebulur sgt & lambat menunggu abgku, aku pun turun bawah beli roti canai.
3 keping ya bukan alang-alang.
lepas aku makan baru datang tue makanan abgku beli.
apalagi hentam memang la. full sgt perutku.
sambil makan tue, tgok video2 lama anak buaku. ketawa sakan. best!
n then cerita2 dengan bapaku pasal dia balik kg haritue. pastue, tidur..xsedar jam brapa.
aku tidur dengan anak buahku yg tersayang :)

keesokan harinya, selepas bersiap-siap kami pun memulakan perjalanan.
1st destination is pasar di gaya street tue . xtau aku apa namanya. yg beroperasi stiap hari ahad.
lau di sdkn kena panggil pasar minggu. jenjalan n raun2 adala beli barang sikit.
beli ole2 untuk org rumah. pastue, 2nd kami pegi CP n memandangkan masih byk kedai belum buka kami pun p cari kain d sinsurans. o0ya d carpark CP tue kami sempat ambik gambar tauk. bets.
cari punya cari kain utk baju kurg akhirnya jumpa yg sale.
apalagi men angkut la terus. 8 pasang kain untk baju kurg & 3 pasang untuk kain baju pengantin
yg tue utk bisnes mama saya ya. xda sesiapa yg nak kawin.ok :)

& then kami pegi tjg aru untuk makan tengahari. aku punya perut plak buat hal. pecah rekod aku melabur di luar kawasan liputan hari nie. xsuka bah. tapi xboleh buat apa. sabo jela.
makan satay. minum mango juice gelas beso n makan nasi goreng. best makan dengan fam. seriously.
pastue makan jagung sambil-sambil bejalan di tepi pantai. indahnya saat bersama yang tersayang.
tjg aru salah satu tempat yg pena merakan memori terindah antara aku dan bakri. so agak feeling ckit time kat tjg aru. baru teringat, otw p tjg aru td sempat singgah di karnival sempena tadau kaamatan. best!! banyak khemah daerah2 di sabah. banyak makanan tradisional. muzik tradisional kadazan dan dorang pakai baju kadazan tue. semmat bah.

pulang dr tjg aru, kami singgah di tjg lipat. jenjalan di pantai sambil snap2.
gembiranya aky bukan alang-alang.
stay2 sana. makan2. minum2. waaa. hilang tekanan di hostel.
pastue baru kami p 1B.
sana main2 d tempat game 2
banyak anak buahku maen game.
pastue kami pegi uk funfair.
aku n anak buahku main yg mcm eye of malaysia tue.
& then anak buahku n kazen men railway.
abgku men kabel car,
n aku men g duck hunting tp rugi. ndak menang.
n penutup atau last destination os pasar filipin.
makan sana.
sempat jumpa duduk makan dengan org korea.
best.
n then family hantar g hostel.
sempat mama n kazenku mandi d hostel before betolak balik p sdkn.
malam tue juga dorg balik.
& selamat smpai d sdkn pada pagi harinya.
alhamdulillah. thanks ALLAH.
miss my family.
luve u all. :)

No comments:

Post a Comment