Monday 19 March 2012

Ceteknya ilmu & Kurangnya Pengalaman :(

malu!!
nie la perasaan aku hari nie. ya ALLAH mengapa harus aku. tidak pernah terlintas di fikiranku menghadapi situasi ini. baru aku sedar ceteknya ilmu aku. kurangnya pengalaman hidupku. semua yang terjadi hari ini telah menyedarkan aku tentang kepentingan adab. etika. & kepentingan bahasa inggeris. malunya aku dengan HR manager tue. aku betul2 tiada pengalaman tentang semua tue. memalukan sesangat. macam aku xnak dah berhadapan dengan miss melisa tue tapi nak wat macam mana kann. demimu tesis, aku perlu menguatkan diri.

yang kawan aku seorang nie xhabis-habis ketawakan aku. lucu sangat kew??. tapi memang lucu la. aku nie macam bukan student yang ambik degree tauk. macam budak sekolah menegah adalah. sedih3. aku ketawa juga untuk c0ver malu aku depan kawan nie. tapi dalam hati "cepatla pulang, aku xsabar nak nangis". kecewa aku dengan sikapku sendiri. pesanan untuk diriku, jangan sangka anda hebat anda tahu semuanya. aku xla hebat sangat tapi boleh dikategorikan sebagai orang yang hebat. banyak kemahiran. tapi hari nie aku sedar aku nie macam budak yang baru nak belajar erti pengalaman hidup. pentingnya pengalaman hidup kann.

kekadang menjadi yang sederhana itu lebih baik kann. hebat-hebat pun lau kurang pengalaman sama juga bohongnya. memalukan.

pastue, pasal pentingnya english language masa kini. syi0k2 aku becakap melayu tadi tetiba tue receipti0n cakap "can u speak english?". ya tuhan. malunya bukan kepalang. kawanku tersenyum-senyum jak. senyum mengejek la tue. jahat!!. tapi memang salah aku la. dah tau sutera hab0ur tu hotel 5stars nak juga cakap bahasa melaya. nasib baik resepsen yang satu lagi tue layan aku.cian aku. dalam final exam, hebat kunu jawab b.i sampai dapat gred A (bukan nak menayang kehebatan). tapi bila bab bercakap b.i nie. nauzaubillah. xterkata. cian3. oleh itu, mulai hari nie aku kena baca banyak buku2 b.i & kalau boleh nak becakap b.i dengan kengkawan. boleh ka kawan-kawan??.

akibatnya, aku jadi bingung sendiri. xtau mauk watpa. hanya mampu memikirkan kejadian siang tadi & mengambil iktibar daripada kejadian tersebut. w0w!! ayat skema la plak. insyaallah aku akan berusaha untuk memperbaiki kekurangan dan kelemahan diri. hati masih merintih "ceteknya ilmuku dan kurangnya pengalamanku".

sekarang aku hanya mampu bersabar dengan ketentuannya & sebagai pembakar semangat aku petik kata-kata seorang tokoh akademik nie.

" A PERSON WHO NEVER MADE A MISTAKE NEVER TRIED ANYTHING NEW"
                                                                             -Albert Einstien-


semangat kann sampai pakai huruf besar. 0k then bai. thanks for reading :)

No comments:

Post a Comment