Monday 23 September 2013

My worse feeling!

Setelah sekian lama bergelar sebagai pelajar

aku tidak pernah menghadapi perasaan seperti ini

sepertinya aku menjadi bahan ejekan mereka

sepertinya aku menjadi bahan untuk mereka melebarkan senyuman 

sepertinya aku menjadi bahan komedi mereka

aku berkata di dalam hati sambil menahan perasaan marah "relaks, semuanya akan baik-baik sahaja"

aku tahu aku lemah

aku tahu aku xbijak

aku tahu siapa aku

seorang hamba ALLAH yang hanya berbekalkan sedikit kekuatan untuk meneruskan hidup di dunia

hanya dengan satu tujuan iaitu mengubah nasib keluarga yang serba kekurangan

niat aku iklas

namun sepertinya dipersendakan hanya kerana satu kesalahan yang amatlah sekecil kuman

tetapi selalu mengingatkan diri bahawa dunia ini penuh dengan drama

jangan percaya kepada drama dunia

jangan berasa lemah kerana drama dunia

namun kuatkan hati untuk menghadapinya

selamat memajukan diri dengan hati yang kuat.


sampai di sini sahaja. sekian terima kasih (liyana.b)

No comments:

Post a Comment