Tuesday 24 April 2012

Down.

hye semua (mcm banyak plak kan).
hmm. hari nie kita feel down ckit. lokasi kajian utk kkta wat reesearch kena tolak. dorang xbagi kita buat research kat tempat dorang. sengal!!. grrr!! aku baccat okaii. semalam aku dengan semangat yg berkobar-kobar nak menyiapkan tesis tauk. smpai tdow jam 3 lebih semata-mata nak touch up tesis aku tue jadi cantik. tetiba pagi nie bila kol dua-dua hotel yg berkenaan reject letter aku!! . sngat sedihh juga la. kenapa harus macm nie??. penat tauk orang tggu dengan harapan yang sangat tinggi. mcm KLCC. tinggi sgt ke??.entah!!

kalau korang ditempat aku. mesti rasa yang sama macam aku juga kan. i'm DOWN right now!!. aku bukan apa. memang seringkali berhadapan dengan situasi macam nie. tapi sekarang nie rasa macam berat sesangat. aku pening memikirkan semua benda-benda nie. duit satu hal. tesis satu hal. assignment satu hal. presentation satu hal. midterm & final lagi. mak aii. silap-silap hari boleh mati nie. penat-penat. & sangat penat.

disebabkan semalam telampau semangat bagi siap tesis. tdow lewat & bangun pula awal sebab ada kelas. kelas penyelia aku lagi pula tue. so, kena bangun awal sebab dia xsuka org datg lambat. hmm. akibatnya, sampai jak bilik around 12 terus tumbang. katil la menjadi tempat utama. tidur mati terus. sedar-sedar jam 6 dah. mak ai lama juga aku tidur. gila punya penat o0.

pastue lapar plak. dah la duit cukup-cukup jak. nak mengeluh memang la nak. tp xbaik kan. nak wat camna. dah nasib macam nie. terima je la. satu hari nie kita xmakan nasi lagi tauk. dah la down. xdapat makan sedap-sedap. rindu bapak!!. lau bapa ada kan best. boleh minta duit sesuka hati. ya allah, semoga bapa aku dalam keadaan baik-baik sahaja. amin.

sebenarnya, agak parah la bila bapa not around. bapa la segala-galanya dalam hidup aku. lau budak betuah tue xda aku rasa masih ok. but when my dad not around, yg xrasa down sgt pun boleh jadi down sangat. !
rindu sesangat dengan bapa. ayah & merangkap my big boss. :'(

ya allah. berikan aku kekuatan untuk meneruskan hidup ini. amin ya rab :)




No comments:

Post a Comment